• Proizvodi 
    • Brix
    • Brix - Carinski
    • Brix - Sigurnosni
    • Brix - Lučki
    • Brix - Ovlašteni
    • Brix - Intrastat
    • Brix - EMCS
    • Brix - Fakturni
  • Servisi
  • Podrška
  • Priručnik
  • Korisnici
  • Tvrtka
  • ZAPOSLENJA
  •  
  • Proizvodi

Brix

  • Aplikacija
  • eKošuljica
  • Prateći dokumenti
  • AEO
  • Moduli

 

Brix je rješenje koje pokriva sve segmente kretanja
carinske i trošarinske robe u, iz i kroz carinsko područje EU.

U aplikaciju je ugrađeno 25 godišnje iskustvo u razvoju
softverskih rješenja iz područja carinskog poslovanja.
O uspješnosti rješenja svjedoči preko 500 otpremničkih,
logističkih i trgovačkih tvrtki, korisnika aplikacije.

Aplikacija je modularna, konfigurabilna i stalno se obogaćuje novim funkcionalnostima.
Neprestano se usklađuje sa promjenama zakona i propisa.

To je proizvod kojega se voli jer izgleda poznato, brzo se uči i lako pamti.

  

 

Aplikacija po mjeri korisnika

 

Aplikacija u službi poslovnih procesa

  • Brz i efikasan zahvaljujući jasnom korisničkom sučelju i inovativnim tehnološkim rješenjima,
  • modularan i konfigurabilan,
  • potpuno provjerava ispravnost dokumenta prije podnošenja prema pravilima i uvjetima,
  • sadrži TARIC provjeru,
  • stavke importirane elektroničke fakture ekspresno razvrstava u stavke deklaracije,
  • poznaje carinske i ostale procedure,
  • računa sva carinska i porezna davanja,
  • automatski i neprimjetno osvježavaju se aplikacija, referentni šifrarnici i prateći dokumenti,
  • dnevno se ažuriraraju TARIC, tečaj, šifre certifikata i carinarnice,
  • omogućuje direktnu razmjenu elektroničkih poruka sa sustavima carine i ostalim državnim tijelima i agencijama.

 

 

 

 

  • Podržava svaku prostornu, organizacijsku i informatičku strukturu tvrtke,
  • integrira se sa drugim poslovnim aplikacijama, kao i sa ERP sustavom korisnika korištenjem standardne ili tvorničke definicije za import i eksport podataka (XML, XLS, CSV, PDF),
  • nudi detaljno izvještavanje o radu po djelatnicima, poslovnicama, carinskim postupcima, itd.,
  • podržava višejezičnost,
  • poštuje AEO smjernice,
  • omogućava korištenje i izradu biblioteke roba i kataloga roba,
  • integrirano je fakturiranje usluge (ponude, računi, izvještaji),
  • omogućava izradu pratećih dokumentata (EUR.1, CIM, CMR, A.TR, GSI, dozvole itd...),
  • hijerarhijska prava raspolaganje podacima i dokumentima razrađenim sustavom ovlaštenja:
    • za pristup dokumentima i izvještajima,
    • za pristup poslovnicama,
    • za pristup referentnim podacima.

 

 

 

 

 

eKošuljica

 

Centralno mjesto gdje su pohranjeni svi dokumenti vezani za jedan poslovni događaj

  • Dokument nositelj događaja: carinske deklaracije, Intrastat izvještaji, EMCS trošarinski dokumenti.
  • Uz pojedini elektronički dokument arhivirane su sve razmijenjene e-poruke sa carinom ili nadležnim tijelima.
  • Ostali izrađeni dokumenti namijenjeni carini i nadležnim tijelima nastali u uredu u postupku carinjenja (DCV, EUR.1, CIM, CMR, GSI, dozvole...).
  • Dobiveni kao prateći dokumenti uz robu (račun pošiljatelja, CMR, EUR.1...).
  • Dokumenti namijenjeni komitentu, ili dobiveni od komitenta (dispozicija, obračun pristojbi...).
  • Izrađeni računi za izvršenu uslugu
  • Iz Windows okruženja u eKošuljicu se mogu preuzeti dokumenti u bilo kojem formatu
  • Iz eKošuljice se dokumenti mogu poslati mailom, štampati, eksportirati

 

 

 

 

 

 

 

  • eKošuljica ..
  • Deklaracije i računi za usluge            ponude, nacrti dokumenata
    eKošuljica objedinjuje sve dokumente nastale tijekom poslovnog procesa.
  •       Arhivirane elektroničke poruke XML, elektronički potpisani dokumenti
    Arhiva svih elektroničkih poruka poslanih ili dobivenih od tijela državne Uprave.
  • Dokumenti pošiljatelja i primatelja XML, PDF, CSV, TXT, scan
    Fakture, teretnice, potvrde o podrijetlu, certifikati. Export za ERP i import.
  •                   Prateći i ostali dokumenti Zahtjevi, izjave, molbe, specifikacije
    Ostali prateći dokumenti nastali u postupku. PDF, RTF.

 

 

 

 

 

Više desetaka pripremljenih obrazaca


Uz jezgru aplikacije dolaze prateći i upravni dokumenti, obrasci i isprave u propisanoj formi, potrebni za primjenu propisa, vezanih uz carinski postupak za koji je roba deklarirana. Unosnim se formama - predlošcima, prenose podaci iz prethodno upisanih carinskih deklaracija.

Prateći dokumenti su unosne PDF forme, propisanog obrasca, fiksnog sadržaja s integriranim šifrarnicima i pojašnjenjem o popunjavanju obrasca. Zbirka sadrži 50-ak obrazaca:

  • priloge Uredbe za provedbu Carinskog zakonika Zajednice (obvezujuća mišljenja, gospodarski učinci, INF obrasci, pojednostavljenja, zahtjevi i potvrde...),
  • potvrde o prometu/podrijetlu (EUR.1, FORM A, ATR, T2, T2L...),
  • Inspekcijski nadzori (FITO, ZVDU, CED, obrasci sanitarnog i veterinarskog pregleda)
  • Tovarni listovi i specifikacije (CIM, CMR...)

Upravni i vlastiti predlošci


Za dokumente za koje nije propisan obrazac, već samo nužan sadržaj, izrađena je skupina Upravnih dokumenata u RTF formatu. Takve predloške, uz minimalno znanje i napor, korisnik može kreirati i sam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovlašteni gospodarski subjekt

 

AEO (engl. Authorised Economic Operator) ovlašteni gospodarski subjekt pouzdan u kontekstu svojih postupaka vezanih uz carinu te kao takav ima pravo na olakšice. Neke od njih su: manje fizičkih i dokumentarnih kontrola; prioritetna obrada u slučaju odabira za kontrolu; mogućnost zahtjevanja određenog mjesta za takvu kontrolu itd. Gospodarski subjekti mogu ishoditi dva statusa pojednostavljenja: AEOC - carinska pojednostavljenja i AEOS – sigurnost i zaštita.

Zakonodavni okvir koncepta AEO-a sadržan je u Carinskom zakoniku Unije i provedbenim propisima:

  • Carinski zakonik Unije (CZU): Uredba (EU) br. 952/2013 Europskog parlamenta i Vijeća o Carinskom zakoniku Unije (CZU) od 9. listopada 2013.
  • Provedbena uredba Komisije (EU) 2015/2447 za provedbu Carinskog zakonika Unije (PUCZU) od 24. studenoga 2015.
  • Delegirana uredba Komisije (EU) 215/2446 o utvrđivanju detaljnih pravila za provedbu određenih odredbi Carinskog zakonika Unije (DUCZU) od 28. srpnja 2015.

 

Smjernice

 

Trenutne smjernice za dobivanje AEO statusa (TAXUD/B2/047/2011 – Rev.6) preporučaju korištenje Upitnika za samoprocjenu.

Ovaj upitnik pomaže potencijalnom kandidatu za dobivanje AEO statusa da utvrdi koliko svojim procedurama, organizacijom i praksom omogućava sigurnost pošiljke u svim fazama "života" - proizvodnji, transportu, dopremi, otpremi, nabavci i skladištenju, uvozu, izvozu, provozu i drugom.

Brix je apsolutna informatička podrška udovoljavanju AEO kriterija, a koji se odnose na:

  • pridržavanje carinskih propisa u prethodnom periodu,
  • zadovoljavajuće vođenje poslovne evidencije,
  • ispunjavanje odgovarajućih standarda za sigurnost i zaštitu.

 

 

Brix i ispunjavanje kriterija za stjecanje statusa AEO

 

Članak UPCZU-aZahtjevana funkcionalnostOpisFunkcionalnosti aplikacije Brix
24.1 PREVENTIVNO PODUZETE MJERE ZA SMANJENJE BROJA GREŠAKA Ispunjavanje carinskih zahtjeva - osoba iz točaka (a) do (c) u posljednje tri godine prije podnošenja zahtjeva nisu teže ili višekratno kršile carinsko zakonodavstvo i porezna pravila.

Brix omogućava centralizirano i hijerarhijski organizirano uređivanje baza podataka o artiklima i/ili robama koje su predmetom carinskog postupka. Korištenjem tako organiziranog okruženja gdje ovlašteni korisnici ili timovi tarifiraju robu, u potpunosti se gubi potreba za svakodnevnim, opetovanim tarifiranjem roba, pri čemu se smanjuje mogućnost pogreške.

Ugrađeni sustav provjere unesenih podataka osigurava ispravnost dokumenta prema pravilima i uvjetima, te formalnim zahtjevima prije prijavljivanja dokumenta u sustav eCarine. Osim Zakonom i provedbenim propisima propisanih pravila, Brix upozorava korisnika i o potencijalnim nekorektnostima u unesenim podacima (npr. provjera neto težine u odnosu na količinu u dodatnim jedinicama mjere u litrama, kilogramima, kilogramima ocijeđene mase, kubnim metrima, itd).

Sustav dnevnog ažuriranja referentnih podataka - TARIC i šifrarnika, kao i sa Zakonom usklađenih nadogradnji aplikacije osiguravaju usklađenost sa carinskim propisima.

25.1 (a) OLAKŠAVANJE CARINSKE KNJIGOVODSTVENE KONTROLE Podnositelj zahtjeva mora održavati računovodstveni sustav koji je sukladan općim usvojenim računovodstvenim načelima i koji omogućuje carinske knjigovodstvene provjere i vodi arhivsku evidenciju koja omogućuju kontrolni slijed od trenutka evidentiranja podataka.

U dnevniku događaja vodi se evidencija koja omogućava da se uđe u trag nekom podatku od trenutka njegovog ulaska u podatkovni sustav do trenutka izlaska iz njega.

Svaki dokument ima svoju vremensku sljedivost po kriterijima: izvršitelj, obavljene aktivnosti (izrađen, mijenjan, štampan, poslan elektroničkom poštom...) i vrijeme obavljene aktivnosti.

Osim ovih elemenata svaki elektronički potpisani dokumenti razmijenjen sa carinom ili drugim državnim institucijama ima arhivirane poruke od trenutka prve poslane poruke, pa do posljednje razmijenjene poruke u propisanoj proceduri.

Nasljeđivanjem podataka iz deklaracija, odnosno IE poruka u račun za uslugu, kreiranjem unaprijed definiranih stavaka i ugovornih elemenata umanjuje se mogućnost pogreške pri izradi financijskih dokumenata.

Povezivanje sa korisnikovim ERP-om i automatski prijenos računa za usluge i drugih financijskih podataka u knjigovodstveni sustav u potpunosti uklanja mogućnost greške koja bi nastala prepisivanjem.

25.1 (d) MOGUĆNOST CARINSKIH PROVJERA Podnositelj zahtjeva mora carinskom tijelu omogućiti fizički ili elektronički pristup carinskoj i prijevoznoj dokumentaciji.

Carinskom tijelu bilo koje države članice EU može se omogućiti elektronički pristup, ispitivanje i analiza svih elektronički potpisanih deklaracija uz koje se u eKošuljici nalaze i svi pripadajući:

  • dokumenti (elektronički ili skenirani) - na osnovu kojih je napravljena deklaracija - faktura, dispozicija, teretni listovi, potvrde o podrijetlu, dozvole itd.
  • elektroničke poruke razmjenjene sa carinom od podnošenja deklaracije do zaključenja postupka
  • dokumenti (elektronički ili skenirani) koji su napravljeni na osnovu deklaracije – zahtjevi, izjave, potvrde, molbe, specifikacije itd.
  • dokumenti (elektronički ili skenirani) koji su predani inspekcijama i ostalim državnim tijelima i agencijama – prijave, zahtjevi, obavijesti itd.
  • ostali elektronički potpisani dokumenti nastali na osnovu carinske deklaracije razmjenjeni sa državnim tijelima, zajedno sa arhiviranim razmjenjenim porukama – fiskalni računi
25.1 (h) POSTUPCI ZA ARHIVIRANJE Podnositelj zahtjeva mora imati zadovoljavajuće postupke za arhiviranje svojih evidencija te zaštitu od gubitka podataka.

Brix omogućava korisniku uvid u evidenciju izrade sigurnosnih kopija baze podataka. Pri tome aplikacija upozorava o nepravilnostima. Poruke su jasno prikazane u korisničkom sučelju.

Smještanjem baze podataka u Cloud servis, gdje se osiguravaju visoka raspoloživost sustava, informacijska sigurnost i višestruke sigurnosne kopije. u neki od sigurnih data-centara ovlaštenih i standardiziranih prema mjerilima informacijske sigurnosti (ISO27001:2013).

Brix nema ograničenja vezana uz trajanje čuvanja podataka. Proizvođač predlaže najbolje opcije individualnim pristupom, nakon obavljene analize rizika ili analize štete.

25.1 (j) ZAŠTITA RAČUNALNOG SUSTAVA Podnositelj zahtjeva mora imati odgovarajuće sigurnosne mjere za zaštitu svog računalnog sustava od neovlaštenog pristupa te zaštitu svoje dokumentacije.

Aplikacija osigurava hijerarhijski pristup podacima.

Administratorska uloga uz koju dolaze najviše ovlasti, osigurava kontrolu pristupa i razinu ovlasti za sve ostale korisnike aplikacije. Službenik za informacijsku sigurnost na ovaj način u potpunosti kontrolira pristup osjetljivim podacima.

Definira se vlastita organizacijska struktura poduzeća, korisnike aplikacije organizira se u grupe, a na svim razinama određuju se dozvole i prava korisnika aplikacije

Pristup bazi podataka osiguran je dvjema odvojenim razinama autentikacije

Korištenje baze podataka na serveru (administracija/sistemski radovi) zahtijeva korištenje kombinacija korisničkog imena i lozinke različito od onog kada se podaci iz baze koriste kroz aplikaciju.

 

 

 

 

 

 

Osnovu instalacije čini Jezgra instalacije
na koju se istaliraju moduli aplikacije.

Jezgra je ekvivalent operativnom sustavu na računalima.

Brix (minimalno jezgra) instalira se na fizičko računalo.

Kod zamjene računala aktivira se licenčno upozorenje
pri čemu korisnik kontaktira Nova ICT podršku radi ponovne aktivacije.

  

 

Jezgra aplikacije i funkcionalnosti uključene u jezgru

 

 

  • Mogućnost pristupa i uvida u sve nastale dokumente (štampanje, slanje emailom, print preview, export)
  • Pristup do svih poslovnica, korisnika i izvještaja koji postoje u ambijentu tvrtke
  • Raspoloživost 'Update & upgrade' servisa' za automatsko osvježavanje referentnih podataka, dokumenata i aplikacije
  • Raspoloživost 'TARIC' servisa
  • Pristup i mogućnost uređivanja svih lokalnih korisničkih šifrarnika (poslovni partneri, katalozi roba, biblioteke...)
  • Izrada novih predložaka Upravnih (pratećih) dokumenata
  • Izrada svih novih pratećih dokumenata i mogućnost uređivanja postojećih

 

 

Moduli Brixa Jezgru je moguće dograditi modulima po izboru.
AIS, AES, NCTSCARINSKI Uvoz (AIS) Unutarnja proizvodnja (AIS) Carinsko skladištenje (AIS) Izvoz (AES) Vanjska proizvodnja (AES) Provoz (NCTS)
AIS, AES, NCTSSIGURNOSNI Ulazna skraćena sigurnosna deklaracija (ICS) Izlazna skraćena sigurnosna deklaracija (EXS)
AIS, AES, NCTSLUČKI (morski i zračni) Najava dolaska (ICS) Obavijest o dolasku + manifest (ECS)
AIS, AES, NCTSOVLAŠTENI Ovlašteni primatelj (s NCTS-om i AIS-om) Ovlašteni pošiljatelj (s NCTS-om i AES-om)
AIS, AES, NCTSEMCS Otpreme i primici (EMCS)
AIS, AES, NCTSINTRASTAT Intrastat - Otpreme i primici
AIS, AES, NCTSFAKTURNI Fakturiranje usluga i roba

 

 

 


  Kontaktiraj prodaju

  Kontaktiraj helpdesk


Brix - Moduli

Brix moduli Jezgru je moguće dograditi modulima po izboru.
AIS, AES, NCTSCARINSKI Uvoz (AIS) Unutarnja proizvodnja (AIS) Carinsko skladištenje (AIS) Izvoz (AES) Vanjska proizvodnja (AES) Provoz (NCTS)
AIS, AES, NCTSSIGURNOSNI Ulazna skraćena sigurnosna deklaracija (ICS) Izlazna skraćena sigurnosna deklaracija (EXS)
AIS, AES, NCTSLUČKI (morski i zračni) Najava dolaska (ICS) Obavijest o dolasku + manifest (ECS)
AIS, AES, NCTSOVLAŠTENI Ovlašteni primatelj (s NCTS-om i AIS-om) Ovlašteni pošiljatelj (s NCTS-om i AES-om)
AIS, AES, NCTSEMCS Otpreme i primici (EMCS)
AIS, AES, NCTSINTRASTAT Intrastat - Otpreme i primici
AIS, AES, NCTSFAKTURNI Fakturiranje usluga i roba

 

Footer (hr-HR)

 
  • Naslovnica
  • Proizvodi
  • Servisi
  • Podrška
  • Korisnici
  • Tvrtka
  •  
  •  
  • Politika privatnosti
  • Uvjeti korištenja
  •  
  • eGarancija
  •  
  •  
  • Daljinski pristup i podrška putem interneta korištenjem softvera TeamViewer HelpDesk asistencija

     

  •  
Copyright ©2023 softver za carinsko poslovanje Nova ICT .